Mönster

måndag 18 april 2011

Dregglis med napphållare o mössor


Två mössor och en dregglis var beställt till en tjej 2år och en liten 6 mån kille.

På senase öppnis var de prat mellan mammorna att napparna flyger all världens väg med vanliga napphållare med klipps. Så ja tänkte att jag provar att använda dubbla tryckknappar för att fästa napphållaren direkt på dregglisen och det fungerade jättebra!
Jag har gjort en annan napphållare tidigare med ett litet "hake" som går att fästa i dragkedjan på tex overallen, tyvärr har jag ingen bild på den men den sitter verkligen!

Jag har sytt en del men inte hunnit bloggat om det, bla en pyjamas, body, klänning, dregglisar och massor av mössor! Lite kul att jag sålde två mössor idag när det var 20 grader varmt ute.

Lillpilten kräver väldigt mycket just nu och man är alldeles slut på kvällarna efter allt bus på dagarna!

När en kille på 5 fick en blå molnmössa utbrast han -Å, det är himlen :) Så himla ;) charmigt

Molntyget är från tyaffären i Uddevalla hmm va heter den nu,, återkommer med det när mjölkhjärnan klarnat.
Monstertyger är från stoff och stil. På baksidan dregglisen är det en härlig grön velour, även den från stoff och stil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar